• 17.1.2012 07:10:00
  • Elif TOPTAŞ
Haberi Paylaş

“Markalaşmak Kültür İşi”

Küreselleşen dünyada bir yandan toplumlar birbirine benzerken diğer yandan da farklılıklarını tanımlayarak kendilerini ifade etme sürecini yaşıyor

Günümüzde ise üretilen ürünlerin markalaşmasının önemi her geçen gün daha iyi anlaşılırken firmalarda başarıya ulaşmak için marka stratejileri geliştiriyor.


Uluslararası faaliyetlerini arttıran firmalar yabancı pazarlarda tutunabilmek adına marka çalışmaları yürütürken aynı zamanda küresel rekabete dahil olup küresel marka olma sürecinin içine giriyor. Dünya standartlarında ürün ve hizmet üretmeyi amaçlayan Türk firmaları ise tüm riskleri göze alarak zorlu yarışın içinde var olma mücadelesi veriyor.

 

MUYA Mobilya Firma Yetkilisi Orhan Özçakı Türkiye’nin markalaşma sürecini  İhracat Dergisine değerlendirdi. Marka olabilmenin kültürle alakalı olduğunu vurgulayan Özçakı, “Markalaşmak bir kültür işidir. Markanın ne olduğunu bilmek markaya bakış açımız bu süreç için önem arz ediyor. Şayet kişi, marka bir ürün kullanıyorsa ve neden kullandığını biliyorsa bu kişi markalaşma anlamında bilinçli bir tüketicidir. Bunun birçok getirisinin olduğunun farkında olan bir kişidir. Örneğin, sosyal statü unsuru olmasından tutun da milli ekonominin gelişmesi noktasında ki sürece kadar düşünebiliriz” dedi.

 

 Türkiye’de  tekstil sektörünün özellikle  fasonculuk zihniyetinden bir an önce kurtulması gerektiğini belirten Özçakı, kendi markamızı üretmek için fasonculuğu bir basamak olarak görüp daha ilerisini hedeflememiz gerekiyor” dedi. Öte yandan markalaşmanın bir süreç olduğuna da dikkat çeken Orhan Özçakı “Bir ürünü tek başına marka yapamazsınız. Bunun için birçok faktörün oluşması gerekiyor. Türkiye’nin markalaşmada ki en önemli sorunu sermaye yetersizliğinden ileri geliyor” dedi.

 

“MARKALAŞMA SÜRECİ KENDİ MAKİNELERİMİZİ ÜRETMEKLE BAŞLAR”


Markalaşma sürecindeki ilk basamağın kendi üretim makinelerimizi imal etmemizle gerçekleşeceğini belirten Özçakı, üretmek için kendi makinelerimizi imal etmenin milli ekonomi için büyük bir kazanç olacağını belirtti.

 

Türkiye’nin fason üretim noktasında Avrupa ülkeleri için avantaj olduğunu vurgulayan Orhan Özçakı “Dünyanın en büyük markaları Türkiye’de üretiliyor. Aslına bakarsanız hiçbir marka kendi üretimini yapmıyor. Büyük markalar Fason üretimler yaptırarak marka sahibi olarak büyümeye devam ediyor. Örneğin İtalya moda ve tasarım ülkesi. Kendisi tasarım yaptığı ürünleri Avrupa'da  Bulgaristan, Romanya ve Polanya’da,kıta dışında ise özellikle Çin ve Türkiye'de  ürettiriyor. Özetle Türkiye’de ki üretici firmalar büyük markalara üretim yapsalar bile fasonculuktan kurtulamadıkları sürece marka olamazlar” dedi.

 

Türkiye’nin iplik kalitesi ve esnek üretim şekliyle birçok dünya markasına avantaj sağladığını açıklayan Özçakı “Avrupa’nın  şuan ciddi bir krizle karşı karşıya kaldığını ve  yerli firmaların bu krizi markalaşma noktasında fırsata çevirebileceğinin belirtti.

 

SEKTÖRDE SÜREÇ ÇOK FARKLILAŞTI


İletişimin ve ulaşımın kolaylaşmasıyla tüm sektörlerde sürecin  çok farklı bir hal aldığını söyleyen Özçakı zamana ayak uydurmanın firmalar için büyük önem taşıdığını ifade etti.

 

MUYA markasıyla  Yunanistan, Romanya, İtalya, Almanya, Danimarka, Norveç, İsveç, Hollanda, Kanada, ABD, İspanya’ ya  ihracat gerçekleştirdiklerini belirten  Orhan Özçakı, ürünlerinin yatak, baza, kanepe, ranza ve modüler paketlerden oluştuğunu  açıkladı.

 

Müşteri memnuniyetinin esas amaçları olduğunu söyleyen Özçakı” Benim ürünlerimi alan herkes memnun olacak. Ben olsam nasıl bir şey isterim düşüncesiyle hareket ediyoruz. İnsanların en büyük sermayesi müşterisidir.” dedi.

 

2011 yılının firmalar ve sektörler için  iyi bir yıl olduğunu vurgulayan Özçakı ürünlerinin hacimli olmasından dolayı sektörde avantaj ve dezavantaj yaşadıklarını belirtti. Özçakı “ Avantaj olarak ithalatın çok kolay yapılamadığı bir sektördeyiz. Dezavantajı da aynı şekilde ihracatla ilgili süreçlerde yaşıyoruz ” dedi.

 

2012 yılıyla ilgili tespitler de bulunan Orhan Özçakı”  Bu yıl güncele ayak uyduramamış,alışkanlıkları ile ilerlemeye çalışan  bazı büyük firmalar yok olacak. Her şeyin ters dönmesi çok muhtemel bir yıl… Orta büyüklükteki firmalar ise yükselecek. Unutmamak gerekir ki internet Cumhuriyeti diye bir şey var. Hızlı gelişen ve değişen her şeye hazırlıklı olmamız gerekiyor” dedi.

 

Türkiye’nin ekonomisinin hala çok kırılgan olduğuna dikkat çeken Özçakı, ticaretin güncele uygun planlanması gerektiğini ve ani ve üzerinde çalışılmamış değişiklikleri hiçbir zaman kaldıramayacağını belirtti.

 

TÜRKİYE ÇOK BÜYÜK BİR GÜÇ


Türkiye’ de 2008 krizinin aslında  teğet bile geçmediğini söyleyen Orhan Özçakı O yıllarda Avrupa’da ki fuarlara katıldıklarını ve Avrupa yollarında sadece Türk tırlarının bulunduğu ifade etti. Türkiye’nin büyük ve güçlü bir ülke olduğunu vurgulayan Orhan Özçakı “Gücümüzün farkına varıp emin adımlarla yükselmemize devam etmeliyiz” dedi.

 

2023 Türkiye’sinin 10-15  yıllık vizyona sahip olmasının   memnuniyet verici bir durum olduğunu söyleyen Orhan Özçakı “Şuan Türkiye adına bir şey yapmak isteyenler 2023 yılında karar verenler pozisyonuna geleceği için bu yıl çok önemli. Türkiye sevdalılarının gerçekleştireceği başarılar söz konusu. Unutmamalıyız ki en iyi Türk, ülkesini geliştirendir” dedi. Ayrıca Sanayicileri takdir ettiklerini vurgulayan  Özçakı, Sanayiciliğin bir  tutku olduğunu ve sanayicinin  paradan çok üretmeyi sevdiğini belirtti.

 

ARGE ÇALIŞMALARI ÖNEMLİ


Devletin  Arge çalışmalarına  bir süre destekçi olması gerektiğini vurgulayan Özçakı, desteğin para vererek değil alt yapı oluşturarak gerçekleştirilmesi gerektiğini ifade etti.. Özellikle makine, elektronik ve ağır sanayi sektöründe  arge çalışmalarının  yapılmasının çok önemli olduğnu söyleyen Özçakı”Arge çalışmalarının nasıl yapıldığını da çok  iyi öğrenmemiz gerekiyor” dedi.

 

Ayrıca Orhan Özçakı “ Sanayiyi geliştirecek olan rekabettir. Ve Türkiye’de üniversitelerle sanayicilerimizi buluşturtmalıyız. Bu ülkemizin gelişimi için çok önemli karar olur ” dedi.

 


HABERİN DİĞER RESİMLERİ

İLGİLİ HABERLER
  • BİZE ULAŞIN
  • GERİ BİLDİRİM
    GERİ BİLDİRİM x
    Sizin fikirleriniz her zaman bizler için önemli ve değerlidir. Yapacağınız geri bildirimleriniz için çok teşekkür ederiz.
    Geri Bildirim Konusu :  
    Mail Adresiniz:
    Geri Bildiriminiz:  
    Güvenlik Kodu:  
    7 + 6
    Lütfen tüm alanları doldurunuz.